قاليشويي در قيطريه

برخي از افراد معمولاً نمي دانند كه شستن فرش با شامپو فرش و به صورت دستي لزوماً بهترين روش براي تميز كردن فرش نيست و امروزه بيش از هر زمان ديگري گزينه هاي شستشوي فرش را در اختيار دارند. انتخاب يك قاليشويي در قيطريه كه امكانات و تجهيزات مدرن داشته باشد، روشي امروزي مدرن براي اين كار است. البته بسياري به خاطر عدم اطمينان از كار قاليشويي ها از سپردن فرش به اين مراكز خودداري مي كنند. در صورتي كه اگر به يك سري نكات براي انتخاب مركز قاليشويي توجه شود و مزاياي اين كار را بدانند، بدون شك براي اين امر تعللي به خرج نخواهند داد.

براي انتخاب يك قاليشويي بايد به چه نكاتي بايد توجه كرد؟

همانگونه كه اشاره شد بسياري از افراد به دليل تجربه ناخوشايند از سپردن فرش به قاليشويي از مبادرت براي انجام دوباره اين كار خودداري مي كنند. در صورتي كه يك سري نكات وجود دارد كه با توجه به آن مي توان يك قاليشويي در قيطريه كه از هر نظر مطمئن است را انتخاب كرد. اين موارد عبارتند از:

5qv8_3.jpg

شستشوي اسلامي فرش

از آنجايي كه از نظر مذهبي اغلب افراد به نوع شستشوي فرش حساس هستند، بايد به انتخاب قاليشويي در قيطريه مبادرت كنند كه تضمين كننده شستشوي اسلامي فرش باشد و حساسيت هاي لازم را در اين زمينه به خرج دهند.

استفاده از ابزار مدرن

قاليشويي ها نيز پابه پاي رشد تكنولوژي پيشرفت كرده و اين روزها مانند ساير مشاغل از ابزارهاي مدرن براي اين كار استفاده مي كنند. بنابراين بهترين قاليشويي در قيطريه آن است كه از تجهيزات مدرن استفاده كند. مزيت اين كار علاوه بر شستشوي بهتر اين است كه از آسيب ناخواسته به فرش نيز جلوگيري مي شود.

هزينه هاي معقول

يكي از فاكتورهاي مهم كه بسياري از افراد براي انتخاب بهترين قاليشويي در قيطريه به آن توجه دارند، قيمت ها و نرخ هاي قاليشويي است. از آنجايي كه هيچ ارزاني بي دليل نيست بهتر است فريب تبليغات زردي كه وعده شستشوي قالي شما را با كمترين هزينه مي دهند، نخوريد. هزينه قاليشويي علاوه بر نرخ هاي مصوب و مشخص، به تعداد فرش، نوع آن، حساسيت فرد و نوع خدمات بستگي دارد.

برخورداري از كادر مجرب

تعهد كاركنان يك قاليشويي در قيطريه يكي ديگر از فاكتورهاي است كه بايد به آن توجه شود. البته اين مورد و تمام نكاتي كه گفته شد در رضايت مشتريان قبلي و تجربه افرادي كه از خدمات يكي قاليشويي استفاده كرده اند كاملاً مشخص است.

مزاياي سپردن شستن فرش به بهترين قاليشويي در قيطريه

با توجه به تمام نكات گفته شده اگر هنوز هم براي اين كار مردد هستيد بدون شك اطلاع از مزاياي اين كار شما را براي سپردن فرش به يك قاليشويي معتبر در قيطريه راضي خواهد كرد. اين موارد عبارتند از:

صرفه جويي در هزينه ها و زمان

اگر يك قاليشويي معتبر در قيطريه بيابيد كه بتواند در كمترين زمان بين 24 ساعت تا 48 ساعت كار شستن فرش را براي شما انجام دهد به طور قطع در هزينه اي كه براي تهيه مواد شوينده، ميزان آب مصرفي  و مواردي از اين دست مي پردازيد صرفه جويي خواهد شد.

همچنين علاوه بر صرفه جويي در هزينه، در زمان نيز صرفه جويي خواهد شد، چون اگر بخواهيد اين كار را در خانه انجام دهيد و دست تنها هم باشيد نياز به صرف چندين ساعت زمان دارد. همچنين خشك شدن آن با پهن كردن روي پشت بام يا ديوار نيز در شرايط ايده آلي كه آفتاب باشد به چهار پنج روزي زمان نياز دارد.

كمك به محيط زيست

از آنجايي كه روزانه شاهد كاهش ميزان منابع آب آشاميدني هستيم، بدون شك كار درستي نيست كه حجم زيادي آب براي شستن فرش صرف شود. همچنين با اين حجم آب مقدار زيادي شوينده نيز وارد محيط زيست و منابع آب زيرزميني مي شوند كه باعث آسيب به آن خواهد شد. به همين دليل استفاده از خدمات يك قاليشويي در قيطريه از اين عوامل آسيب رسان به محيط زيست تا حد بسيار زيادي مي كاهد.

سخن پاياني

به توجه به تمام نكات گفته شده اگر به دنبال انتخاب يك قاليشويي معتبر در قيطريه هستيد؛ قاليشويي كاردان داراي بيش از بيست سال سابقه در خدمت شما عزيزان است. در اين مركز از با استفاده از ابزارهاي نوين و مواد شوينده درجه يك شستشوي فرش شما انجام مي شود. سرويس اين قاليشويي نه تنها با قيطريه بلكه به ساير نقاط شهر تهران فرستاده مي شود تا در كمترين زمان فرش شما تحويل گرفته شود، شسته شود و به شما تحويل داده شود.

مزيت انتخاب قاليشويي كاردان به عنوان يك مركز قاليشويي معتبر در اين است كه شستشو كاملاً به شيوه اسلامي انجام مي شود، كادر مجربي اين كار را انجام مي دهند و تنها به 24 ساعت تا 48 زمان براي سپردن قالي و شستن و تحويل آن زمان نياز است. همچنين خدمات متنوع ديگري از جمله مبل شويي، رفوگري و سمپاشي نيز توسط قاليشويي كاردان به شما عزيزان ارائه مي شود.

 

 

شما مشتريان عزيز ميتوانيد با كليك بر روي شماره تماس قاليشويي ، با قاليشويي كاردان در تماس باشيد

 

 

چطور از پنل sms براي نظرسنجي از مشتريان استفاده كنيم؟

چطور از پنل sms براي نظرسنجي از مشتريان استفاده كنيم؟

588_z7.png

اگر شما نيز به واسطه ي كسب و كار خود از پنل sms  استفاده مي كنيد، حتما به فكر اعمال ايده هاي تازه و ناب و خلاقانه، براي مهيج تر كردن متدهاي كاري تان و شيوه هايي كه بتوانند به جلب مشتري كمك كنند هستيد.

در اين مقاله قصد داريم شما را با يكي از متداول ترين شيوه هاي ارتباط با مشتري، آشنا كنيم.

نظرسنجي يكي از تاثيرگذارترين روش هاي ارتباط با مشتري است كه اطلاعات ارزشمندي را در اختيار صاحبان كسب و كار قرار ميدهد.

حتما شما هم اگر با محدوده كاري پنل sms آشنايي نسبي داشته باشيد با اصطلاحاتي نظير نظر سنجي يا برگزاري مسابقه  آشنايي داريد.

همانطوري كه از نامش پيداست اين ماژول به منظور دريافت و اطلاع از نظر متقاضيان، در راستاي نيازمندي ها و انتظارات شان در نظر گرفته شده است.

 هدف ماژول  نظرسنجي در پنل هاي پيامكي چيست و چه كاربردي دارند؟

با توجه به اين كه  استفاده از ماژول هاي نظر سنجي، باعث بالاتر رفتن تعامل بين مشتري و كسب و كارها ميشود تاثيرات چشم گير در رضايت مشتري دارد.

نظر سنجي معمولا با اين هدف صورت مي گيرد كه خدمات يامحصولاتي كه در حال ارائه آنها هستيد تا چه اندازه با نياز هاي مخاطب و متقاضي يا مشتري هاي تان در متناسب ميباشد.

هدفمند كردن فعاليت ها

اطلاعاتي كه از طريق نظرسنجي از مشتريان به دست ميايد، در پنل sms ذخيره ميشود و به برنامه ريزي ماركتينگ كمك قابل توجهي ميكند.

تصور كنيد ميخواهيد در مورد اضافه كردن يك محصول يا فيچر، تصميم گيري كنيد و هنوز  اطمينان كامل براي اجرايي كردن اين تصميم نداريد.

كافي است با يك نظرسنجي از يك جامعه آماري در ميان مشتريان، ميزان نياز آنها ر ابسنجيد و نسبت يه نتيجه اي كه دريافت ميكنيد تصميم گيري كنيد.

اين اقدام به شما كمك ميكند كه از پرداختن هزينه هاي اضافه،توليد محصول يا فيچر، هزينه تبليغات و همچنين هزينه هاي پشتيباني و … صرف نظر كنيد.

مواردي كه نياز است در طراحي ماژول نظر سنجي رعايت كنيد!

يكي از اصلي ترين مواردي كه نياز است بدانيد تا برپايي نظرسنجي در پنل sms تان موثر واقع شود و به اندازه كافي براي مخاطب جذاب باشد اين است كه شكل و  طراحي سوالات در نظرسنجي را با الگويي خاص و كاملا تحت نظارت روانشناسي فروش مطرح سازيد.

فقط در اين صورت ميتوانيد ارتباط لازم ميان مشتري و كسب و كارتان را ايجاد كنيد.

از اين رو بهتر است در طرح سوالات نظر سنجي در  به موارد زير دقت داشته باشيد:

سوالات مطرح شده فاقد جهت دهي فكري ( مثبت يا منفي ) به مخاطب باشد

سوالات را به صورت ذكر موارد جزئي مطرح كنيد و از كلي گويي در سوالات پرهيزيد

در هر سوال حداكثر فقط يك موضوع مورد بحث قرار گيرد

سوالات مطرح شده هدفمند بوده و به راحتي جمع بندي شوند

ترجيحا سوالات به صورت جمله هاي كوتاه مطرح شوند

تعداد سوالات مطرح شده آنقدر كوتاه نبوده كه براي مخاطب جدي به نظر نيايند و آنقدر زياد نباشد تا از حوصله ي مخاطب خارج شود

چگونه در پنل sms  ماژول نظرسنجي ايجاد كنيم؟

براي ايجاد ماژول نظرسنجي فقط كافي است يك سرشماره را براي ارسال سوال و دريافت پاسخ ها انتخاب كنيد.

سپس سوالي كه ميخواهيد در مورد آن باز خورد داشته باشيد را طراحي كنيد.

ميتوانيد يك متن آماده براي ارسال به مشتري، بلافاصله بعد از اين كه نظرش را ثبت كرد نيز اضافه كنيد.

مثلا : “مشتري گرامي با تشكر از اين كه نظر خود را با ما در ميان گذاشتيد.”

به همين سادگي ميتوانيد از يكي از مهمترين، روش هايي كه به شما در برنامه ريزي  توليد، بازاريابي، و … كمك ميكند استفاده كنيد.

اين مطلب توسط تيم نويسندگي شركت مديانا اس ام اس تهيه شده است.

 

چه كساني از پنل اس ام اس استفاده مي كنند و چه مزايايي به دست مياورند ؟

چه كساني از پنل اس ام اس استفاده مي كنند و چه مزايايي به دست مياورند ؟

668q_b1.jpg

چك كردن تلفن همراه اولين و آخرين كاري است كه اكثريت ما، بعد و قبل از خواب انجام مي دهيم. در طول روز هم كه مسلما زمان نه چندان كوتاهي صرف كار كردن با تلفن همراه مي شود. چك كردن نوتيفيكيشن ها و پيام ها بخش زيادي از اين زمان را در بر مي گيرند.

به همين علت است كه استفاده تبليغاتي از پيامك يكي از پربازده ترين روش هاي تبليغاتي شناخته شده در دنياست. هر پيامكي

كه به مقصد ميرسد حداقل براي چند لحظه ذهن مخاطب را به خود درگير ميكند و اين همه آن چيزيست كه يك متخصص ماركتينگ

نياز دارد.

تقريبا استفاده از پنل اس ام اس در هر زمينه اي و براي هر كسب و كاري مناسب است. متناسب با اهداف و چهارچوب هاي هر بيزنسي، به صورت مجزا يك پنل پيامك تدارك ديده مي شود تا بازدهي و رونق كسب و كارتان را در بازه زماني كوتاه و با كمترين هزينه ها به بيش از چندين برابر برساند.

 

استفاده از پنل اس ام اس به شما پيشنهاد مي شود:

اگر به تازگي قصد شروع به فعاليتي اقتصادي داريد و يا كاري را در اين زمينه شروع كرده ايد، بايد بدانيد كه چه شيوه هايي شما را با صرف زمان و هزينه كمتري به هدفتان نزديك ميكند.

بنابراين در اين قسمت قصد داريم به اين مسئله بپردازيم كه استفاده از سامانه پيامك

براي چه گروهي كاربردي تر بوده و بازتاب بهتري را به كسب و كارشان خواهد بخشيد.

 

انواع فروشگاه هاي فعال، اعم از فروشگاه هاي كوچك يا فروشگاه هاي بزرگ مانند ( نمايندگي هاي فروش محصولات برقي، محصولات صوتي و تصويري، نمايندگي هاي فروش ماشين و انواع وسايل نقليه موتوري و غير موتوري، فروشگاه هاي اسباب بازي فروشي، نمايندگي هاي داخلي و خارجي پوشاك و كيف و كفش، فروشگاه هاي فرش و لوازم فني و كامپيوتري و نظير اينها )

انواع موسسات فرهنگي و هنري

انواع مدارس

( دولتي و غير انتفاعي )

انواع آموزشگاه ها و مراكز آموزشي دولتي يا خصوصي

موسسات و اجتماع هاي مذهبي ( حسينيه ها، مساجد، هيئت ها و نظير اينها )

مغازه داران خرده فروش و جزئي فروشي كه قصد ارتقاي كيفيت فروش، خدمات و مشتري هايشان را دارند.

مهدهاي كودك و خدمات آموزشي ارائه شده در آنها

دفاتر و كلينيك هاي پزشكي و بهداشتي ( مانند كلينيك ها يا مطب هاي روانشناسي، مطب هاي پزشكان تغذيه و پزشكان پوست و مو و زيبايي )

شركت ها و آژانس هاي هواپيمايي

اماكن تفريحي مانند زمين هاي بازي، شهر بازي ها، پينت بال، كارتينگ، استخر

اماكن توريستي و اقامتي مانند معرفي كافه ها

، رستوران ها، هتل ها

يا ويلاهاي شخصي

آرايشگاه ها، سالن هاي زيبايي

و مراكز ليزر پوست

اپليكيشن ها ( فروشگاه هاي اينترنتي يا اپليكيشن هاي خدماتي )

بانك ها و موسسات مالي و اعتباري

براي خريد سامانه پيامك اينجا

كليك كنيد

 

اگر به موارد ذكر شده در بالا توجه كنيد حتما متوجه خواهيد شد كه استفاده از چنين شيوه هاي پيشبردي مانند استفاده از سيستم پنل اس ام اس براي يك فعاليت اقتصادي مشخص، تقريبا در همه مشاغل كاربردي و پربازده محسوب مي شود.

بنابراين تفاوتي نخواهد داشت كه كسب و كار شما چه بوده است، استفاده از چنين سرويس هايي جهت تبليغات، به جذب مشتريان و مخاطبين مورد پسندتان كمك قابل توجهي خواهد كرد و حتما نتيجه آن را در هدف نهايي و بازخورد پروژه تان خواهيد ديد.

 

شماره تلفن خود را وارد كنيد تا كارشناسان پنل پيامك مديانا در اسرع وقت با شما تماس بگيرند.

 

چت روم به زباني ساده

چت روم

چت روم به زباني ساده همانطور كه از معني لاتين ان واضح است يعني،اتاق گفت و گو يا گپ زدن،كه در اينترنت سايت هايي بسيار وجود دارند كه از چنين قابليتي برخوردار هستند و براي هر كاربر يا بازديد كننده اي كه وارد ان سايت مي شود اين قابليت وجود دارد كه، در صفحه اي مخصوص معروف به روم، يا همان اتاق با ديگر كاربران حاضر و انلاين در ان سايت گفت و گو كنند و يا نوعي ارتباط برقرار سازند حتي چنين سايت هايي كه معروف به چت روم هستند،مي توان گفت كه نوعي سايت اجتماعي اند زيرا افراد گوناگون از طريق اتصال به اينترنت همگي با هم مي توانند هم زمان به صورت انلاين با هم ديگه ارتباط برقرار كرده و با هم چت كنند يا همان گپ بزنند صحبت كنند اولين چت روم ها يا اتاق هاي چتي كه براي اولين بار در اينترنت رو بورس بود و همه از ان استفاده مي كردند،مسنجر يا چت ياهو بود چت ياهو هم اكنون هم هست و مورد كاركرد بسياري از كاربران اكثر كشور هاي جهان هست !چت ياهو طراحي و ايجاد شده شركت ياهو است و كاربران مي توانند يا با وارد شدن به حساب كاربري خود در سايت ياهو از اين اتاق چت استفاده كنند .

چت روم فارسي

طريق نرم افزار اختصاصي و معروف خود شركت ياهو به نام ياهو مسنجر با ديگر افراد انلاين به صورت پي وي يا خصوصي كه از قبل ايدي يا شناسه ياهو ان را ادد يا همان اضافه كرده اند،چت كنند!چت ياهو مسنجر در قديم كه هنوز سايت هاي اختصاصي چت روم رو بورس نبوده يا هنوز طراحي نشده بوده خيلي طرفدار داشته و مورد استفاده كاربران قرار ميگرفته! اما هم اكنون كه ما در سال جديد هستيم در اينترنت سايت هاي مخصوص و اختصاصي اي وجود داره كه فقط هم مخصوص چت كردن هست و فقط و فقط به همين منظور توسط برنامه نويسان و طراحان ساخته شده كه وقتي الان شما سايت گوگل را باز كنيد و واژه (چت روم يا چت) رو سرچ كنيد در نتايج ان ميبينيد كه چندين سايت چت روم به ترتيب محبوبيت و برتر بودن ان از ساير چت روم هاي ديگر،نمايش داده شده كه دقت كنيد اين نتايج چندين صفحات ديگر را در بر ميگيرند كه مي توانيد صفحات ديگر را هم سر بزنيد و به هر سايت چت روم كه دلتان مي خواهد وارد شويد

 چت

اتاق هاي گفت و گو هميشه شلوغ و داراي انلاين زياد يا بالا نيست  يعني همه ي ان ها چنين نيستند بلكه فقط معروف ترين ان ها كه خوب در اينترنت و بين تمام كاربران اينترنت جا افتاده شلوغ و داراي انلاين بسيار بالا هست چت روم ها با امكاناتي كه هم اكنون به وسيله اخرين اپديت ها و بروز رساني نسخه هاي سايت خود داده اند امكانات مختلفي و جالبي را براي كاربران حاضر در چت فراهم كرده اند! به قبل چت فقط به صورت چت پي ام بود و كاربران در چت روم ها فقط مي توانستند به صورت تايپ كردن متن با هم گفت و گو كنند و ارتباط داشته باشند كه گرچه بيشتر چت روم ها هنوز هم به اخرين اپديت ها و امكانات جديد دسترسي پيدا نكرده اند و همچنين فقط قابليت چت به صورت تايپ متن برايشان وجود دارد اما از اخرين تغيير و تحولات چت روم ها بخواييم خدمتتون كلي بگيم اينه قابليت هاي بسياري نظير چت صوتي،چت تصويري،اضافه شده و در كنار همه اين ها، امكانات بسيار ديگري در محيط چت روم ها وجود داره كه كاربران مي توانند از ان ها استفاده كنند!! ناز چت در چت روم ها يكي مشهد چت پي وي يا تهران چت كردن خصوصي كاربران با يكديگر است و ديگري چت عمومي هستش كه همه كاربران به صورت همزمان و اشكار با يكديگر صحبت ميكنند ادمين چت روم مي تواند چت خصوصي بين كاربران خود يا با يكديگر را به راحتي كنترل داشته باشد تا يوقت خطايي از كاربري سر نزند چت روم ها از جمله سايت هاي سرگرمي و اجتماعي محسوب مي شوند و صرفا هدف از گرد امدن افراد مختلف در چنين سايتي فقط گذراندن اوقات بيكاري، يا مهمترين و جا افتاده ترين ان در حال حاضر اشنايي دختران و پسران ،هستش يادتان باشد چت روم ها يك سايت در دنياي مجازي اينترنت هستند و هيچ كاربر مجازي كه ما با او چت مي كنيم ن به صورت حقيقي ميشناسيم و ن او را يكبار ديده ايم و به خلاصه هيچي از ان و هويت او نميدانيم پس يك نكته اخلاقي و امنيتي يادتان باشد در محيط هاي چت روم هيچوقت به صورت صد در صد با يك حرف و يا يك وعده گول نخوريد و هيچ حرفي را كامل باور نكنيد مگر بعد راهايي را براي اثبات ان امتحان كنيد و بعد اطمينان حاصل از ان قدم هايي را برداريد

عسل چت

عسل چت كه از سال 1390 شروع به فعاليت داشته و اولين نسخه از اسكريپت اي تي چت را وارد بازار كرده و با قالبي اختصاصي وارد بازار شد محبوبيت شديدي در زمينه چت روم ايجاد كرد كه متاسفانه پس از مدتي اين چت روم بسته شد به دليل مشكلات سروري و سپس در سال 1397 دوباره فعاليت خود را شروع كرد و خوشبختانه باز هم محبوبيت شديدي در بين كاربران پيدا كرد به طوري كه از پس گذشت يك ماه با امار 700 انلاين در لحظه مواجه شد و اسم و نام خوبي در بين كاربران چت رومي داشته زيرا با نظارت كامل اين چت روم مديريت مي شد و امروزه با اسم پرشين چت همه اين چت روم را مي شناسند .

 

 

معرفي 3 نهال گردوي پر طرفدار در بازار جهان

معرفي 3 نهال گردوي پر طرفدار در بازار جهان :

شايد براي شما هم اين سوال پيش بيايد كه چه گردويي ميتواند براي كاشتن مناسب باشد ؟ بايد به اين سوال از چند منظر نگاه كرد و هرگز نبايد نسبت به كاشت نهال گردو عجله كرد زيرا اين نهال بسيار حساس به اب و هوا و دما مي باشد .نكته اي كه قبل از خريد نهال گردو مهم ميشود اين است كه بدانيد بايد نهال را متناسب با شرايط جوي خود بكاريد .

 انواع ارقام درختان را موجود دارند اما اينكه چه رقمي را انتخاب نماييد بسيار مهم است ،Amazonبراي مثال در وب سايت

زيرا اغلب مردم بدون تحقيق خريد نهال خود را انجام مي دهد اما بهتر است قبل از اقدام به پرورش درخت گردو به تمام مباحث مهم ان بپردازيم .لطفا همراه ما باشيد تا 3 رقم نهال گردوي مناسب را خدمت شما معرفي نماييم :

نهال گردوي چندلر همان گردوي آمريكايي پر فروش :

اين گردوي چندلر ابتدا در كشور امريكا توليد شده است كه از فروش بسيار زيادي هم برخوردار است. نهال گردو چندلر يكي از مرغوب ترين و شناخته شده ترين نژاد هاي پيوندي در جهان است كه از تلاقي نهال گردو پدرو به دست آمده است به همين دليل به لحاظ ويژگي شبيه به رقم پدرو ميباشد. گردو چندلر يكي از نژاد هاي ديرگل مي باشد كه كاشت آن در مناطق سردسير عملكرد مطلوبي خواهد داشت،اين رقم به دليل پيوندي بودن خود بارور نيست و نياز به گرده زا دارد كه مي توانيد در زمان كاشت نهال گردو چندلر به ازاي چند اصله نهالي كه كاشته مي شود يك درخت براي گرده افشاني در نظر بگيريد چنين اقدامي كيفيت باروري باغ شما را تضمين مي كند،لازم به ذكر است كه براي اين رقم معمولا نژاد فرانكت مناسب است. يكي از نكاتي كه حتما لازم است باغداران قبل از خريد به آن توجه ويژه داشته باشند ميزان تحمل سرما و خشكي نهال است،زيرا اين ميزان در نژاد هاي مختلف با يكديگر فرق مي كند و باغداران بايد قبل از خريد نهال گردو اطلاعات مفيدي در خصوص هر نژاد و ميزان سازگاري آن با شرايط اقليمي منطقه كسب كنند سپس اقدام به خريد كنند.شايد جالب باشد اگر بدانيد اين گردو چيزي در حدود 200 تا 280 كيلو در سال ميتواند هر يك درخت بالغ ان باردهي داشته باشد .

8t6r_b3.jpg

نهال گردوي فرنور همان نهال گردوي مورد علاقه ي اروپاييان :

اين رقم نهال گردو در ابتدا در كشور فرانسه توليد و كاشته شده است .جالب است بدانيد اين رقم بسيار نهالي مقاوم به انواع بيماري ها و افات مي باشد . مغز نهال گردو فرنور به لحاظ ظاهري گرد بوده و داراي پوست كاغذي مي باشد كه به راحتي قابل جدا شدن است. رنگ مغز گردو فرنور بسيار روشن و كيفيت بسيار خوبي دارد. از ويژگي هاي بارز اين نوع نهال همانطور كه اشاره شد مقاومت بسيار خوب آن در مقابل سرماي بهاره مي باشد به همين دليل كاشت آن در مناطق سردسير گزينه بسيار مناسبي مي باشد. نهال گردو فرنور از جديدترين ارقام تجاري در دنياست كه اواخر فروردين زمان گلدهي آن مي باشد. گردوي فرنور در مناطق سردسير عملكرد بسيار خوبي خواهد داشت زيرا شاتون هاي گردو فرنور در اثر سرما از بين نمي رود.

گردو فرنور از ارقام ديرگل به شمار مي آيد. از ديگر ويژگي هاي اين نژاد مقاومت به كرم سيب و بيماري بلايت كه از بيماري هاي رايج در بين درختان گردو است مي باشد. عمر مفيد درخت گردو فرنور 100 سال است و مي توان آن را در دسته ارقام اقتصادي قرار داد كه بازار تجاري خوبي دارد. نهال گردو فرنور نسبت به ديگر انواع دير برگ ده مي باشد اما بازدهي زود هنگامي دارد،مغز گردو تقريبا درشت بوده و كيفيت عالي دارد. به لحاظ گستردگي شاخ و برگ نيز اين رقم در حد متوسط مي باشد. گردو فرنور همانطور كه اشاره شد از ارقام جديد فرانسوي مي باشد كه به دليل كيفيت بسيار خوبي كه دارد مورد استقبال قرار گرفته است. شايد يكي از دلايلي كه باغداران نسبت به كاشت نهال گردو فرنور اهتمام مي ورزند پوست كاغذي و تجاري بودن اين رقم مي باشد.

گردوي خوشه اي گردوي مورد علاقه ي باغداران :

گردوي خوشه اي يكي از انواع نهال گردويي مي باشد كه به صورت فله اي رشد مي كند . درخت گردو خوشه اي در اصل بومي آمريكا مي باشد اما امروزه ما شاهديم در ايران و ديگر كشور ها نيز پرورش داده مي شود و از درختان با ارزش به حساب مي آيد نهال گردو خوشه اي داراي نژاد هاي مختلفي مي باشد كه هر كدام عملكرد و ويژگي خاص خود را دارند. برخي را به عنوان مرغوب ترين نژاد معرفي مي كنند كه افراد مي توانند براي كاشت انتخاب كنند.

 نژاد نهال گردو خوشه اي : نژاد نهال گردو خوشه اي را مي توان بر اساس شرايط اقليمي انتخاب كرد،مانند تحمل و سازگاري با كم آبي و خشكي يا پر آبي و مناطق مرطوب،كه  توجه به چنين نكاتي باعث مي شود بازدهي و بار ميوه شما مطلوب و مناسب باشد. يكي از نژاد هاي گردو،درخت گردو خوشه اي مي باشد،دليل نام گذاري آن اين است كه هر شاخه 5 تا 25 عدد گردو به صورت خوشه اي دارد. اين نوع گردو دير گل اما زود بازده بوده به همين دليل براي مناطق سردسير نيز مناسب است. از نظر اندازه نسبت به ديگر گردو ها كوچكتر است. گردو خوشه اي فرانسوي بسيار پر مغز بوده و چربي آن بيشتر از ديگر گردو ها مي باشد. درخت گردو خوشه اي عملكرد بالايي دارد و شاخ و برگ آن نيز گسترده مي باشد،تنه كوتاهي دارد و به لحاظ باردهي نسبتا پر بار است به همين منظور عمر اقتصادي اين گردو نيز مانند ديگر انواع اقتصادي،پر بازده و تجاري مي باشد .

خب به پايان اين مقاله رسيديم .در اين مقاله قصد داشتيم به برسي كامل سه نوع گردوي مورد علاقه ي اغلب كشاورزان به پردازيم ، اميدواريم از خواندن اين مقاله لذت برده باشيد و در انتخاب درخت گردو بهترين ها را در نظر داشته باشيد .