تاثير هوش مصنوعي بر بازار امنيت

تاثير هوش مصنوعي بر بازار امنيت

عبارت هوش مصنوعي چيزي فراتر يك كلمه در بازار امنيت است. در برخي موارد ، فناوري هاي كامپيوتري مانند هوش مصنوعي و يادگيري ماشين به تغيير نحوه عملكرد امنيت كمك مي كنند اما در برخي موضوعات نيز نگراني هايي از گسترش هوش مصنوعي در اين صنعت بوجود آمده است. البته هوش مصنوعي موارد استفاده از صنعت حفاظت تصويري را به شدت گسترش داده است اما اين گسترش همراه با نگراني هايي نيز بوده است. موضوع مهم ديگر اين است كه هوش مصنوعي ابزاري بسيار كاربردي در ميانه يك بيماري همه گير جهاني به نام كويد 19 بوده است و اين تكنولوژي توانست در اين بحران به شكلي موثر مفيد واقع شود. سوالي كه در اين مقاله سعي مي كنيم به آن پاسخ دهيم اين است كه هوش مصنوعي  چگونه بازار امنيت را تغيير مي دهد و تاثير هوش مصنوعي بر بازار امنيت چيست؟

اين موضوع كاملا واضح است هوش مصنوعي اساساً ارزش هاي سيستم هاي امنيتي را تغيير مي دهد. راه حل ها و دوربين هاي مبتني بر هوش مصنوعي براي ضبط داده هاي ارزشمند بازاريابي و معاملات فروش ، تجزيه و تحليل الگوها و رفتار مشتري چيزي فراتر از امنيت به حساب مي آيند. هوش مصنوعي ما را قادر مي سازد تا به روش هاي جديد اتفاقات روزمره را"ببينيم" و آنها را آناليز كنيم.

به طور كلي نظارت دقيق بر حجم گسترده اطلاعات ويدئويي و ساير داده هاي موجود در اكثر مشاغل براي انسان يك موضوع غيرممكن است، بنابراين هوش مصنوعي در زماني وارد مي شود كه ما بيشترين نياز را به آن داشته باشيم و از طريق فناوري هاي مبتني بر هوش مصنوعي بتوانيم ميزان نظارت را بر اتفاقات روزمره افزايش دهيم.

با استفاده از اين تكنولوژي اشيا و اقدامات را مي توان شناسايي ، طبقه بندي و سازماندهي كرد تا انسان بتواند روي آنچه مهم است تمركز كند. وقتي انسان نمي تواند تمام داده هاي بدست آمده از دوربين مداربسته را مشاهده و نظارت كند، هوش مصنوعي مي تواند از داده هاي غير قابل كنترل استفاده كرده و آنها را به اطلاعات قابل استفاده تبديل كند. اين يك ابزار جديد است كه براي صنعت  نظارت تصويري چيزي كمتر از يك انقلاب نيست.

با اين وجود در حالي كه هوش مصنوعي به اصطلاح به يك صنعت خانگي تبديل شده است و در بسياري از ابزارهاي موجود در منزل مي توانيد نشانه هاي اين تكنولوژي را ببينيد ، اما بايد به اين نكته نيز توجه داشت كه هوش مصنوعي از واقعيت رفتارهاي انساني دور است ، زيرا خوشبختانه ماشين آلات هنوز قادر به تفكر يا رفتار مانند انسان نيستند. با اين حال ، آنها واقعاً در جمع آوري مقادير زيادي از داده ها مهارت خوبي دارند تا بينش عميق تري را براي كمك به انسانها در تصميم گيري سريعتر و كارآمد فراهم كنند.

يادگيري ماشين تحولي براي آينده!

يادگيري ماشين، زيرمجموعه هوش مصنوعي به حساب مي آيد كه با استفاده از داده ها به كامپيوترها كمك مي كند بدون اينكه به طور صريح برنامه ريزي شده باشند، راه حل هاي مسئله را پيدا كنند. در بخش امنيت، با سيستم هاي تشخيص خودكار پلاك  كه يادگيري ماشين براي شناسايي پلاك ها از كشورها، ايالت ها يا استان هاي مختلف را به كار مي گيرند، نتايج خوبي را شاهد هستيم، زيرا آنها در شناسايي تعداد ورودي هاي مداوم كارآمدتر هستند.

بنابراين راه حل هاي مبتني بر يادگيري خودكار ماشين ها در VMS مي توانند مزاياي عملياتي قابل توجهي  به همراه داشته باشند. چرا كه ضبط ويدئوها حجم عظيمي از اطلاعات پيچيده و بدون ساختار را ارائه مي دهند كه در عمل تجزيه و تحليل اين داده ها براي انسان يك كار بسيار سخت و گاها غير ممكن است.

تعريف هوش مصنوعي  اين است كه ماشين ها وظايفي را انجام مي دهند كه به طور معمول و بدون هيچ گونه مداخله دستي به هوش انساني نياز دارند. وقتي از هوش مصنوعي استفاده مي كنيد ابزاري فوق العاده قدرتمند در دست شما قرار مي گيرد كه به شما امكان مي دهد در مقابله با موضوعات مختلف فعالانه برخورد كنيد. براي مثلا اين تكنولوژي قبل از وقوع حادثه، ناهنجاري ها و ساير فعاليت هاي مشكوك را به شما و تيم امنيتي شما منتقل مي كند. هوش مصنوعي حدس را از كارهاي روزمره حذف مي كند، خطاهاي انساني را كاهش مي دهد و به حداكثر رساندن راندمان سيستم هاي امنيتي را براي تيم شما به ارمغان مي آورد.

همچنين هوش مصنوعي مي تواند با برجسته كردن رفتار هاي ناهنجاري كه ممكن است تيم امنيتي براي بررسي و اقدام به آن نياز داشته باشد ، برنامه مقابله با تهديدات داخلي يك سازمان را بهبود بخشد. همچنين اين موضوع مي تواند امكان استفاده بهتر از منابع را فراهم كند.

در دنياي پررقابت امروز شركت هاي زيادي در حال تحقيق و توسعه هوش مصنوعي هستند در اين ميان و در بازار امنيت شركت هايك ويژن يكي از پيشگامان اين حوزه به حساب مي ايد.

كاربردهاي مهم هوش مصنوعي در امنيت

وقتي از تاثير هوش مصنوعي بر بازار امنيت صحبت مي كنيم بيشتر به كاربردي بودن اين موضوع در بهبود امنيت محيطي تاكيد خواهيم كرد. هوش مصنوعي به ويژه در جمع آوري و پردازش داده ها از مكان ها و زواياي متفاوت و  ايجاد سريع روابط بين اطلاعات مختلف بسيار مفيد است. اين موضوع براي نظارت و مقايسه جنبه هاي مختلف امنيتي ، مانند كنترل دسترسي ، نظارت تصويري و تدوين ديد دقيق امنيتي مفيد است.

بنابراين هوش مصنوعي مي تواند اثري مثبت بر روي صنعت حفاظت تصويري داشته باشد، اما اين موضوع هرگز نبايد به عنوان جايگزيني قابل قبولي براي هوش انسان ديده شود. به عبارتي هوش مصنوعي و زيرمجموعه هاي آن مانند يادگيري هاي خودكار ماشين ها براي بهبودعملكرد اتوماسيون كارهاي دستي و بهبود عمليات نظارت تصويري بسيار عالي است، اما در اين ميان قدرت نظارتي كه يك انسان ارائه مي دهد را نبايد دست كم گرفت و اين تصور كه اين تكنولوژي مي تواند جايگزين كامل انسان شود اشتباه است.

كارشناسان بحث هاي امنيت و نظارت تصويري معتقد هستند كه مولفه هاي يادگيري عميق تجزيه و تحليل هاي امنيتي توسط هوش مصنوعي براي كمك به كاهش بار تيم هاي امنيتي پر كار بسيار مهم هستند. اين موضوع  مي تواند هشدارهاي احتمالي را فيلتر كرده و فقط آنهايي را كه نياز به تجزيه و تحليل دقيق تر دارند، نشانه گذاري كند. اين تكنولوژي همچنين اجازه مي دهد تا كاركنان در جاي ديگر به فعاليت هاي ديگري بپردازند و تنها در مواردي به هشدارهاي اين سيستم ها توجه كنند. همچنين با حذف هشدارهاي اشتباه توسط اين سيستم هاي هوشمند ميزان هزينه هاي عملياتي تيم هاي حفاظتي نيز كاهش پيدا مي كند.

بيشتر بخوانيد: دوربين مداربسته     تي وي تي   نصب دوربين مدار بسته

 

 

 

آكادمي پزشكي دولتي سن پترزبورگ

آكادمي پزشكي دولتي سن پترزبورگ

آكادمي پزشكي دولتي سن پتربرزبورگ مچنيكو دوم(اسپسما) يك دانشگاه دولتي واقع در سن پترزبورگ روسيه است. اين دانشگاه يكي از قديمي ترين و بزرگترين دانشكده هاي عالي پزشكي روسيه است. دانشگاه در طول 112 سال سابقه خود همچنان به عنوان يكي از موسسات برجسته روسيه در زمينه پزشكي و آموزش متخصصان در زمينه پزشكي پيشگيري و باليني باقي مانده است. اين دانشكده اغلب به دليل تغيير نام در سال 1920 به عنوان دانشكده پزشكي دوم در سن پترزبورگ شناخته مي شود ، نسبت به دانشگاه پزشكي دولتي سن پترزبورگ ، كه كالج پزشكي اول ناميده مي شود. اين دانشگاه در حال حاضر بزرگترين بيمارستان بيماري هاي عفوني را در سن پترزبورگ احداث مي كند ، عنواني كه قبلاً توسط بيمارستان بوتكين كسب شده بود.

l4ca_x1.jpg

ان دبليو اس ام يو يك رسم طولاني در آموزش دانشجويان روسي و بين المللي دارد. بيش از 35000 فيزيك دان از دانشگاه فارغ التحصيل شدند. از زمان شروع برنامه بين المللي در سال 1947 بيش از 3500 فارغ التحصيل بين المللي از بيش از 50 كشور وجود داشته است.

در حال حاضر اين دانشگاه 5000 دانشجو دارد. برنامه هايي براي اتحاد اسپسما با ساير مدارس براي تشكيل دانشگاه پزشكي ايالتي جنوب غربي وجود دارد.

اين دانشگاه در سال 1907 به راهنمايي عضو هيئت علمي ولاديمير بختروف تاسيس شد و توسط دولت روسيه از طريق وزارت بهداشت بر اساس قوانين دولت روسيه توسعه يافت.

تغيير نام ها

907–1920 - دانشكده پزشكي انستيتوي روانشناختي

1920–1936 - موسسه پزشكي دوم لنينگراد

1936–1946 - موسسه با يك بيمارستان شهري متحد شد و به نام ايليا ايليچ مچنيكوف برنده نوبل نامگذاري شد

)1946–1994 - موسسه بهداشتي و بهداشتي لنينگراد به دستور هيئت وزيران اتحاد جماهير شوروي (شماره 14077 از 22.12.1946

)1994–1995 - آكادمي پزشكي دولتي سن پترزبورگ (فهرست سازمان جهاني بهداشت ، چاپ 7 ، صفحه 329

)1995–2011 - اين دانشگاه به نام دانشمند بزرگ روسي نامگذاري شد (سفارش شماره 1307-p ، مورخ 22/12/1995

2011 – هم اكنون - آكادمي پزشكي ايالتي سن پترزبورگ به دانشگاه پزشكي ايالتي شمال و غرب تغيير نام داد ، متخصص ارائه خدمات بهداشتي و درماني به ناحيه فدرال شمال غربي فدراسيون روسيه (دستور شماره 609 ، مورخ 23 ژوئن 2011)

فارغ التحصيلان برجسته تحصيل در روسيه

پوارو آنوخين(1926)(سايبرنتيك، نظريه سيستم هاي عملكردي))

سرگئي اليزاروفسكي (1934) (جراح جنگ جهاني دوم ، دندانپزشك)

الكساندر پانوف (1928)

ايوان گوركيان (1930) جراح و دانشمند

 (پيشگام جراحي قلب)وازيلي كولسو(1931)

سرگئي مرداشيوف  (1930)

لئونيد پرشينينوف (1931) (زنان ، زنان و زايمان)

آناتولي پورتنوف (19142006) ، روانپزشك برجسته روسي

 (قهرمان جنگ شوروي ، دكتر)اكاترينا ميخايلوا دمينا (1950)

 (روان درماني ، سكسولوژي)لو شلگو (1971)

 

چگونه يك اتاق كار در منزل خود داشته باشيم؟

چگونه يك اتاق كار در منزل خود داشته باشيم؟

با توجه به شرايط جديد كار و زندگي در دنياي امروز، تعداد بيشتري از افراد در منزل مشغول به كار هستند. اما خوبست بدانيم كه شرايط محيط كار با فضاي زندگي در خانه متفاوت بوده و اين مطلب كمك ميكند تا با آشنايي با برخي نكات، فضاي بهتري را ايجاد كنيم و تاثير مثبت آن را در زندگي براي خود ايجاد كنيد؛ كه در ادامه درباره برخي نكات طراحي اتاق كار در منزل توضيح داده شده است.

8dev_m1.jpg

انتخاب مكان:

اولين و مهمترين نكته در مرحله اول است. اين فضا ممكن است يك اتاق مجزا يا بخشي از يك فضاي ديگر باشد، در هر صورت دسترسي مناسب به ورودي منزل، دسترسي به هواي آزاد، نوع ارتباط با بخشهاي خصوصي خانه از نكات تاثيرگذار در اين انتخاب اند. حواسمان باشد محيط كار دور از هياهوي مهمان، بازي كودكان و هر نوع شرايط ديگري كه در منزل شما در جريان است باشد تا بتوانيد بر روي كارتان متمركزتر باشيد؛ از طرف ديگر اگر ملاقاتهاي كاري داريد نيز، به دور از حريم خصوصي منزلتان اتفاق بيوفتد.

 

فضاي كافي به محل كار اختصاص دهيد. با توجه به نوع فعاليتتان بايد بتوانيد ابعاد مناسبي را تعيين كنيد. كار شما ميتواند توليد در انباري يا پاركينگ به وسيله ابزار آلات و يا فروش توسط كامپيوتر شخص شما باشد، از يك اتاق تا يك ميز و صندلي، بايد آزادي عمل در توسعه بيشتر كارتان را به شما بدهد.

 

راحتي و سلامتي شما در اولويت است پس ميز و صندلي مناسب با آن را در نظر بگيريد. از طرف ديگر اگر فضاي شما محدود است ميتوانيد با قفسه بندي بر روي ديوار فضاي بيشتري براي ابزار كار خود ايجاد كنيد؛ كه در اين موارد استفاده از طبقه و قفسه ها ميتواند حريم بندي فضاي كار شما را نيز بيشتر كنند.

كار در منزل به دليل ارتباطات محدود با دنياي بيرون نسبت به كار در بيرون بيشتر در معرض خستگي روانيست بنابراين استفاده از عناصر گياهي و ديد به منظره يا فضاي باز بهترين راه براي جلوگيري از آسيبهاي كار در خلوت و ساعات طولاني است. نور كافي از ايجاد خستگي در چشم جلوگيري ميكند؛ پس بهتر است از تركيب نور طبيعي و مصنوعي استفاده كنيد.

 

نظم در فضا به ايجاد نظم در كارتان نيز كمك خواهد كرد. استفاده از وسايل بدون سيم و يا روشهاي خلاقانه براي پوشاندن و مخفي كردن سيم ها و اختصاص دادن جايگاهي مانند كمدها و كشوها و طبقه براي هر وسيله براي جلوگيري از بينظمي مفيد است. نظم بخشيدن به وسايل و محيطتان امنيت، سرعت و تمركز شما در كارتان را بالاتر خواهد برد.

به ياد داشته باشيد كه اين فضا محل كار شماست؛ پس آزاديد تا آن را همانگونه كه دوست داريد دكور كنيد. از رنگ و طرح دلخواه تا انتخاب وسايل كار و دسترسي هايتان. اين نكات احساس تعلق بيشتري در شما ايجاد كرده و راندمان كاري را بالاتر خواهند برد.

 

در نهايت مهمترين نكته اين است كه با توجه به تمام محدوديتهاي موجود در منزلتان، حتما فضايي را به طور ثابت به محل كار خود اختصاص دهيد و از مزاياي طراحي اتاق كار در منزل استفاده ببريد.