خرید پنجره دوجداره

خرید پنجره دوجداره

به نقل کارشناسان شرکت پنجره آسمان در حوزه خرید پنجره، پنجره دو جداره یا double glazed window به معنی پنجره ای است که دو شیشه دارد و بین آنها یک فضای خالی با هوا یا گاز قرار دارد. شیشه های دو جداره معمولاً به عنوان یک سیستم عایق حرارتی برای کاهش انتقال حرارت و صدا از داخل به بیرون و بالعکس در ساختمان ها استفاده می شوند.  پنجره دوجداره باعث کاهش انرژی از داخل به بیرون و برعکس می شود، بنابراین می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های گرمایش و سرمایش خانه شما شود. همچنین، پنجره دوجداره می تواند باعث کاهش نویز و ورود آلودگی های هوا به داخل خانه شما شود.در هنگام خرید پنجره دو جداره باید دقت نمایید که نوع پنجره دوجداره مناسب باید با توجه به منطقه جغرافیایی و شرایط آب و هوایی باشد. به طور کلی، در مناطق سرد و کوهستانی، پنجره های دوجداره با یک پروفیل ضخیم و اتصالات حرارتی مناسب تر هستند، در حالی که در مناطق گرم و خشک، پنجره های دوجداره با فضای خالی بیشتر بین دو شیشه (اسپیسر) و پوشش های آفتابگیر (سایبان) مفیدتر خواهند بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت asemanwindow مراجعه کنید.p130475_----2.jpg

محاسبه قیمت خرید پنجره دوجداره

عوامل زیر بر قیمت پنجره موثر است .
  • مدل پنجره
  • ابعاد پنجره
  • جنس پروفیل
  • نوع شیشه
  • نوع گاز عایق بین شیشه
  • ظاهر و سری پروفیل
  • تعداد حفره یا چمبر
  • رنگ پروفیل
  • یراق آلات
  • نوع ماستیک
  • کانکتور
  • تکنولوژی تولید پنجره

 مدل پنجره

همانطور که می دانید انواع مختلفی از پنجره های دو جداره به لحاظ مدل بازشو وجود دارد. در این رابطه پنجره‌های دوجداره ثابت قیمت کمتری نسبت به پنجره های بازشو با الگوهای مختلف را دارند.

ابعاد پنجره

دومین عامل ابعاد پنجره است. هرچقدر یک پنجره بزرگتر باشد به دلیل آنکه متریال مصرفی برای ساخت به مقدار بیشتری مورد نیاز است در نتیجه قیمت آن هم بالاتر می رود.

تاثیر جنس پروفیل بر قیمت پنجره دو جداره

جنس پروفیل نیز باعث می‌شود تا قیمت تمام شده درب و پنجره دو جداره متغیر باشد. از میان متریال مختلف، پروفیل یو پی وی سی یکی از پرطرفدارترین پروفیل ها محسوب می شود. زیرا قیمت های مقرون به صرفه ای داشته در مقابل آتش سوزی مقاوم است، طول عمر بالایی دارد و درصورت مراقبت صحیح تا سالیان سال برای شما کار خواهد کرد.اما سازندگان پروفیل ها ممکن است از مواد اولیه با کیفیت و خلوص متفاوتی استفاده کنند و همین دلیل برند سازنده پروفیل نیز اهمیت پیدا می کند. یک پروفیل یو پی وی سی خوب باید در مقابل آلودگی‌ها، رطوبت و تابش نور خورشید از مقاومت کافی برخوردار باشد.

نوع شیشه

انواع مختلفی از شیشه چون ساده، لمینت و سکوریت وجود دارد که در ساخت پنجره دوجداره مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر نوع شیشه عوامل دیگری چون ابعاد، تعداد جداره شیشه، نحوه تولید شیشه و همچنین رنگ آن۶ باعث اختلاف در قیمت تمام شده پنجره دوجداره می شود.

نوع گاز عایق بین شیشه

نوع گاز عایق بین شیشه‌ها در قیمت پنجره دوجداره موثر است. پنجره‌هایی که گاز آرگون یا کریپتون در آنها به کار رفته است، عایق بهتری ارائه می‌دهند اما هزینه بیشتری نیز دارند.

ظاهر و سری پروفیل

پروفیل ها به لحاظ ظاهری در دو نوع ساده و دکوراتیو و به لحاظ سری در سه نوع ۶۰، ۷۰ و ۸۰ تولید می‌ شوند.

تعداد حفره یا چمبر

اگر یک پروفیل یو پی وی سی را برش بزنید با مشاهده مقطع عرضی آن متوجه وجود حفراتی در میان دیوارها می شوید. تعداد این حفره ها که به آن چمبر نیز گفته می شود بسته به برند سازنده و نحوه ساخت می تواند از ۳ تا ۷ حفره باشد.

رنگ پروفیل

علاوه بر رنگ سفید که رنگ رایج در تولید اغلب پنجره ها می باشد، ممکن است پروفیل را در رنگ های دیگری نیز مشاهده کنید که در این صورت قیمت آن ها ۳۰ درصد گران تر خواهد بود.

تاثیر یراق آلات بر قیمت پنجره دو جداره

منظور از یراق آلات پنجره  قطعاتی چون دستگیره، اسپانیولیت، لولاها و غیره هستند که امکان باز و بسته شدن پنجره را فراهم می‌آورند. جالب است که بدانید هر یک از انواع پنجره های محوری، فولکس واگنی، آکاردئونی و کشویی یراق آلات مخصوص به خود را دارند که کیفیت آنها در قیمت پنجره ها تاثیر گذار خواهد بود.

نوع ماستیک

برای آب بندی پنجره های دوجداره از قطعه ای به نام ماستیک و یا کف استفاده می‌شود که هم نوع و هم مقدار آن در قیمت تمام شده پنجره تاثیرگذار خواهد بود. نوع لاستیک بستگی به بن نصب پنجره دارد. برای مثال کاشی، سنگ و یا آجر ماستیک های متفاوتی را نیاز خواهند داشت.

 کانکتور

در ساخت پنجره دوجداره از قطعه ای به نام کانکتور استفاده می شود که جنس آن از فولاد و یا زاماک است و پروفیلهای فریم و مولیون با استفاده از آن به یکدیگر وصل می شوند. جنس کانکتور، استحکام و ظرافت آن بر قیمت پنجره موثر خواهد بود.

تکنولوژی تولید پنجره

تکنولوژی تولید پنجره نیز از دیگر عوامل موثر است که به طور قابل توجهی در قیمت پنجره تاثیرگذار است. برای مثال پنجره هایی که به روش مکانیزه و توسط کارخانجات تولید می‌شوند، قیمت‌های کمتری نسبت به روش دستی دارند.

نکاتی درمورد خرید پنجره دو جداره

در زمان خرید این نوع پنجره‌ها، توجه به برخی از نکات بسیار ضروری است. پس حتما در زمان خرید به موارد زیر توجه داشته باشید:
  • شیشه‌های پنجره دو جداره باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد و به میزان کافی از گازهای مورد نظر بین آن‌ها تزریق شده باشد.
  • نصب درب و پنجره دو جداره باید با رعایت اصول لازم صورت بگیرد، زیرا در غیر این صورت انرژی ساختمان هدر خواهد رفت.
  • یک پنجره دو جداره باید خوب عایق بندی شده باشد تا بتواند آسایش و آرامش را برای ساکنین به ارمغان بیاورد.
  • یراق آلات این درب و پنجره‌ها باید با توجه به وزن لبنگه‌ها خریداری شوند.
  • شیشه مورد استفاده در پنجره‌های دو جداره باید صنعتی باشد و شیشه‌هایی که در شیشه بری‌ها یافت می‌شوند مناسب این کار نیستند.
  • نصب این درب و پنجره‌ها را به نصاب‌های حرفه‌ای بسپارید.
  • نوع پروفیل مورد استفاده باید با شرایط آب و هوایی منطقه‌ی شما سازگاری داشته باشد و از استانداردهای لازم برخوردار باشد.
 منبع:https://asemanwindow.com/پنجره-دوجداره/
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.